Live Sketchbook, un bon exemple d’aplicació tecnològica

En l’àmbit de la museografia, l’ús de pantalles interactives s’ha generalitzat i són moltes les funcions que s’han anat desenvolupant a partir d’aquesta tecnologia, més enllà de la simple consulta d’informació.

Live Sketchbook de D'strict

Live Sketchbook de D’strict. Font: d’strict

Un exemple dels nous usos de les pantalles és el projecte Live Sketchbook in Digital Pavilion de l’empresa D’strict. En aquesta instal·lació hi ha unes pantalles tàctils interactives on els nens poden triar el dibuix d’un animal i pintar-lo amb els colors que ells vulguin, per després desar-lo, enviar-lo a un món virtual projectat a la paret o bé imprimir-lo. A part de tenir un entorn gràfic dissenyat especialment per al públic infantil, aquestes pantalles grans permeten la interacció de varies persones alhora.

Aquí teniu un vídeo que explica bé el funcionament de tot plegat:

Aquesta instal·lació és un molt bon exemple de l’aplicació de diferents tècniques i tecnologies aplicables a la museografia:  les pantalles interactives, el concepte de gamificació, les projeccions immersives i la realitat virtual.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>